De merkessentie van je organisatie

Bouw een merk van betekenis

Bouw een merk van betekenis

Wat is de toegevoegde waarde van een merkessentie traject met Margreet?

Als je naar de systemisch juiste merkessentie van jouw organisatie teruggaat en de daarbij passende acties inzet, zie je eigenlijk altijd dat de energie weer begint te stromen in een organisatie. De oorspronkelijke reden van oprichting is daarbij van groot belang in combinatie met de huidige tijdsgeest.

Vanuit de essentie van je organisatie kun je moeitelozer transformeren en van betekenis zijn. Bovendien krijg je als essentie-gedreven organisatie een onverwachte aantrekkingskracht op talent en mooie samenwerkingen.

Met meer dan 25 jaar marketing- en merkervaring in combinatie met haar sterke intuïtie en systemische kijk, ondersteunt Margreet organisaties en merken bij het ont-wikkelen van de ware essentie van jouw organisatie. Met antwoorden op vragen als

  • Waarom ben je op aarde als organisatie? 
  • Waar draait het echt om voor jouw organisatie of merk? 
  • Wat is je identiteit?
  • Welke waarden zijn onlosmakelijk met jouw organisatie en merk verbonden?

Margreet is in staat om vlot tot de kern door te dringen en met haar verbindende stijl tot een gedragen en heldere positionering te komen op 1 A4tje.

Voor wie?

Iedere leider die het echte antwoord zoekt op de vraag waarom zijn of haar organisatie op aarde is zodat de organisatie betekenisvol en moeiteloos succesvol kan zijn, bv bij

  • Herijken of aanscherpen van strategie en merk bij nieuw leiderschap
  • Tegenvallende resultaten
  • Fusies en overnames

Hoe werkt een merkessentie traject?

In gezamenlijk overleg stellen we het traject samen. Ingrediënten in een merkessentie traject met Margreet van Steijn zijn altijd een aantal “Connecting the DOTs” workshops met een diverse groep (“micro-kosmos”) uit de organisatie. Zodat op tafel komt wat er écht toe doet. Het gaat om het verbinden van:

  • De situatie van dit moment 
  • Oorsprong en geschiedenis
  • Tijdsgeest/toekomst. 

Tijdens de workshops worden in een open sfeer samen wezenlijke vragen beantwoord, zoals waar kom je vandaan als organisatie, waarom ben je op aarde, wat lever je in essentie, wat is je ware identiteit en welke unieke waarden horen onlosmakelijk bij jouw organisatie? Daarnaast vormt een organisatieopstelling met de directeur van de organisatie een vast onderdeel dat veel inzicht geeft in waar het echt om draait.

Gezamenlijk werken we vervolgens toe naar een Merkessentie A4, met daarin in elk geval: het inzicht en geloof waarop de organisatie is gebouwd, de visie, missie, identiteit en de kernwaarden. Allemaal systemisch kloppend bij de organisatie. Dit A4tje dient om de hele organisatie te richten om jullie unieke essentie tot leven te laten komen.

Geïnteresseerd?

Vul het contactformulier in of bel en Margreet neemt contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. 

Menselijke aanpak

Head of marketing, communication & fundraising Terre Des Hommes
George Ooms

Margreet is in staat te analyseren, te luisteren en te voelen. Die combinatie van eigenschappen heeft geleid tot een bijzonder prettig en constructief proces. Door haar menselijke aanpak in het faciliteren van sessies zijn we met een relatief grote groep in staat geweest om vlot tot een gedragen eindresultaat te komen. De nieuwe Terre des Hommes Brand Key. We zijn Margreet dankbaar voor haar gedrevenheid en toewijding en zouden haar van harte aanbevelen aan organisaties die de kern van hun merk willen (terug)vinden.

Bijzondere inzichten

CEO a.i. Terre des Hommes
Tjipke Bergsma

In ons merkessentie traject zijn wij intensief bijgestaan door Margreet, die ons met haar kennis en ervaring, en vooral ook haar heel bijzondere aanpak, echt heel goed heeft geholpen. In deze aanpak hebben we gebruik gemaakt van een zogenaamde ‘organisatieopstelling’ om zo diepgaand vast te stellen waar wij vandaan komen, wat ons drijft, waar wij heen willen en wat daarin de belemmerende factoren kunnen zijn waar we in onze interne ontwikkeling en externe positionering rekening mee moeten houden. Deze unieke en bijzondere aanpak heeft voor mij tot heel bijzondere inzichten geleid, die soms niet heel verrassend waren, maar wel heel belangrijk en over het hoofd gezien zouden zijn zonder de opstelling.

Margreet helpt je om tot je essentie te komen.

Manager merk ANWB
Joost Poolman Simons

Margreet helpt je om tot je essentie te komen. Dit doet ze door de juiste mensen samen te brengen en complexe zaken plat te slaan tot waar het echt over moet gaan. Op basis van een uitgebreide analyse van ons merk, ons verleden en de beweging die we richting de toekomst willen maken heeft Margreet ons begeleid in het komen tot een nieuwe merkessentie, aanscherping van onze identiteit en nieuwe merkwaarden. Dit is de basis waarop we met elkaar aan de slag gaan met cultuur en de giant leap forward die we als ANWB willen maken. Margreet stelt scherpe vragen, observeert, luistert, stuurt bij, jaagt aan, modereert en durft ook om haar opdrachtgevers te challengen om de essentie echt scherp te krijgen. Een aanwinst voor iedereen die een stap voorwaarts wil maken met zijn merk.

Snel meerwaarde

CMO ANWB Retail
Ellen Visscher

Margreet is een merken denker met een retail hart. Zij heeft een scherpe blik, is in staat dingen tot de essentie terug te brengen en challenged waar nodig. Dankzij haar energieke en prettige persoonlijkheid is ze in staat in korte tijd een eigen intern netwerk op te bouwen en daarmee snel meerwaarde te leveren. Een strategische marketeer die rechter- en linker hersenhelft op slimme manier connect om vraagstukken op te lossen en richting te geven.

Boek een merkessentie traject

Vul het contactformulier in of bel en Margreet neemt contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op
Neem contact op

Waarmee kan Margreet je helpen?

Familieopstellingen

Creëer inzicht in je familiesysteem en doorbreek hardnekkige belemmerende patronen

Vind je plek
Vind je plek

Organisatieopstellingen

Ontdek in een halve dag wat er in de diepte speelt in je organisatie

Leer uit de onderstroom
Leer uit de onderstroom

Jouw persoonlijke essentie

Welke unieke bijdrage lever jij zelf aan de wereld?

Ontdek jouw unieke essentie
Ontdek jouw unieke essentie