De merkessentie van je organisatie
Bouw een merk van betekenis
Wat is de toegevoegde waarde van een merkessentie traject met Margreet?
Als je naar de systemisch juiste merkessentie van jouw organisatie teruggaat en de daarbij passende acties inzet, zie je eigenlijk altijd dat de energie weer begint te stromen in een organisatie. De oorspronkelijke reden van oprichting is daarbij van groot belang in combinatie met de huidige tijdsgeest.
Vanuit de essentie van je organisatie kun je moeitelozer transformeren en van betekenis zijn. Bovendien krijg je als essentie-gedreven organisatie een onverwachte aantrekkingskracht op talent en mooie samenwerkingen.
Met meer dan 25 jaar marketing- en merkervaring in combinatie met haar sterke intuïtie en systemische kijk, ondersteunt Margreet organisaties en merken bij het ont-wikkelen van de ware essentie van jouw organisatie. Met antwoorden op vragen als
- Waarom ben je op aarde als organisatie?
- Waar draait het echt om voor jouw organisatie of merk?
- Wat is je identiteit?
- Welke waarden zijn onlosmakelijk met jouw organisatie en merk verbonden?
Margreet is in staat om vlot tot de kern door te dringen en met haar verbindende stijl tot een gedragen en heldere positionering te komen op 1 A4tje.
Voor wie?
Iedere leider die het echte antwoord zoekt op de vraag waarom zijn of haar organisatie op aarde is zodat de organisatie betekenisvol en moeiteloos succesvol kan zijn, bv bij
- Herijken of aanscherpen van strategie en merk bij nieuw leiderschap
- Tegenvallende resultaten
- Fusies en overnames
Hoe werkt een merkessentie traject?
In gezamenlijk overleg stellen we het traject samen. Ingrediënten in een merkessentie traject met Margreet van Steijn zijn altijd een aantal “Connecting the DOTs” workshops met een diverse groep (“micro-kosmos”) uit de organisatie. Zodat op tafel komt wat er écht toe doet. Het gaat om het verbinden van:
- De situatie van dit moment
- Oorsprong en geschiedenis
- Tijdsgeest/toekomst.
Tijdens de workshops worden in een open sfeer samen wezenlijke vragen beantwoord, zoals waar kom je vandaan als organisatie, waarom ben je op aarde, wat lever je in essentie, wat is je ware identiteit en welke unieke waarden horen onlosmakelijk bij jouw organisatie? Daarnaast vormt een organisatieopstelling met de directeur van de organisatie een vast onderdeel dat veel inzicht geeft in waar het echt om draait.
Gezamenlijk werken we vervolgens toe naar een Merkessentie A4, met daarin in elk geval: het inzicht en geloof waarop de organisatie is gebouwd, de visie, missie, identiteit en de kernwaarden. Allemaal systemisch kloppend bij de organisatie. Dit A4tje dient om de hele organisatie te richten om jullie unieke essentie tot leven te laten komen.
Geïnteresseerd?
Vul het contactformulier in of bel en Margreet neemt contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.